2017 m. birželio 27 d., antradienis

Verslo planas. 3 dalis. Finansinis (biudžeto) planas



Autorius Sergejus Tarutinas

(Pabaiga, pradžia Nr. 9 (474) ir Nr. 12 (477))

Šioje verslo plano dalyje jūs sudarote išsamią sąmatą, tai yra detaliai, iki smulkmenų, suplanuojate savo išlaidas. Tai geriausia padaryti panaudojant lentelės formą. Be to, jūs galite turėti vienkartines ir pasikartojančias išlaidas. Vienkartinės išlaidos apima įrangos arba patalpų pirkimą, reklaminę iškabą ir t. t. Buhalterinės apskaitos terminologijoje toks ilgaamžis bendrovės turtas dar vadinamas pagrindiniu turtu.


Taigi, ta lentelė, kurioje numatytos vienkartinės išlaidos, reikalingos pirmame etape, vadinamos Start-Up planu. Į lentelę, be šių išlaidų, reikėtų įtraukti ir apyvartinį kapitalą, kuris bus reikalingas, kad pradėtumėte gamybos procesą.

Atkreipkite dėmesį, kad visos išlaidų pozicijos būtų subalansuotos su turimu arba reikalingu finansavimu. Lėšų turėtų užtekti iki to momento, kol verslas pradės atsipirkti.

Einamosios išlaidos ir planuojamos pajamos turi būti išdėstytotos atskiroje lentelėje, kuri vadinasi Cash Flow arba apyvartinės lėšos.

Šioje dalyje reikėtų aprašyti jūsų pajamas, kurias planuojate gauti, o taip pat nurodyti gamybines ir negamybines sąnaudas.

Dar viena lentelė, kuri jums pravers, vadinasi Key Assumptions arba pagrindinės prielaidos. Joje jūs suformuluojate savo produkcijos, prekių ir paslaugų viziją rinkoje ir pateikiate pagrįstą nuomonę, kodėl jūs matote būtent tokią kaitą ir tokią perspektyvą.

Rekomenduotina lentelių parengimo tvarka:

Key Assumptions (Pagrindinės prielaidos).
Sales pipeline (Struktūra ir pardavimų apimtys).
Cash Flow  (Apyvartinės lėšos).
Start Up and Capital requirements (Pradžia (pirmasis etapas) ir kapitalo reikalavimai).

Vadovaudamiesi atliktais skaičiavimais galėsite parengti pelno ir nuostolių lentelę bei planuojamą būsimo verslo buhalterinį balansą.

Pardavimų ir apyvartinių lėšų lentelės per pirmuosius 12 mėnesių yra daromos kiekvieną mėnesį, vėliau kas metus iki trejų metų nuo verslo pradžios, o kartais verta padaryti net penkerių metų verslo planą.

Pelno,  nuostolių ir buhalterinis balansas yra daromas už pirmuosius trejus jūsų verslo gyvavimo metus.

Į pardavimų ir pelno lenteles galima įtraukti ir grafikus.

Investuotojai ir finansiniai donorai kartais prašo pateikti įrodymų dėl išlaidų. Tokiu atveju reikėtų paprašyti tiekėjų, kad jie pateiktų savo prekių ir paslaugų įkainius.

Kartais būtina parengti personalo ir išlaidų lentelę, susijusią su darbo užmokesčiu, pajamų mokesčiu ir socialinio draudimo išmokomis. Tai galima padaryti tuo pačiu metu kai jūs rengiate Cash Flow lentelę arba po to, kai jau esate ją parengę, nes būtent ši lentelė ir yra viena iš pagrindinių dalių.

Pagrindinių veiklos sąnaudų (Financial Cost) pavyzdžiai:

Property / Rent
Renovations
Fixtures and fittings
Transport
Machines and equipment
Stock / Supplies
Salaries / wages
Selling and promotion
Loan repayments
Taxes
VAT
Legal costs (e.g. incorporation)
Subscriptions
Depreciation
Fuel
Travel
Telephone
Postage
Subscription
Stationery
Computer supplies / IT
Office Expenses
Accountancy fees
Bad debts
Heat, light, power, etc
Insurance
Cleaning
Staff training

Kodėl kartais verslo planas yra nesėkmingas?

Jis gali būti blogai struktūrizuotas.
Yra didelės apimties ir jame daug nereikalingos informacijos.
Neatitinka verslininko, arba jį atstovaujančio asmens, kvalifikacijos.
Verslo planas per daug optimistinis.
Rizikingas ir rizikos faktoriai neįvertinti.
Jame yra daug gramatinių klaidų ir nevartotinių žodžių, terminų.
Nėra nurodyti informacijos šaltiniai.

Ir dar: verslo planas turi būti parašytas trečiuoju asmeniu, net jeigu jūs pats jį rašote.

MR Corporate Service specialistai padės jums parengti verslo planą bankui, Socialinės apsaugos tarnybai, Verslo agentūrai, Rizikos fondui ir Imigracijos komisijai. Skambinkite tel.: +353879034587 arba rašykite į elektroninį paštą: gazeta@eircom.net





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą