Verslo planas. 3 dalis. Finansinis (biudžeto) planas
Autorius Sergejus Tarutinas
(Pabaiga, pradžia Nr. 9 (474) ir Nr. 12
(477))
Šioje verslo plano dalyje jūs sudarote išsamią
sąmatą, tai yra detaliai, iki smulkmenų, suplanuojate savo išlaidas. Tai geriausia
padaryti panaudojant lentelės formą. Be to, jūs galite turėti vienkartines ir pasikartojančias
išlaidas. Vienkartinės išlaidos apima įrangos arba patalpų pirkimą, reklaminę
iškabą ir t. t. Buhalterinės apskaitos terminologijoje toks ilgaamžis bendrovės
turtas dar vadinamas pagrindiniu turtu.
Taigi, ta lentelė, kurioje numatytos vienkartinės
išlaidos, reikalingos pirmame etape, vadinamos Start-Up planu. Į lentelę, be
šių išlaidų, reikėtų įtraukti ir apyvartinį kapitalą, kuris bus reikalingas,
kad pradėtumėte gamybos procesą.
Atkreipkite dėmesį, kad visos išlaidų
pozicijos būtų subalansuotos su turimu arba reikalingu finansavimu. Lėšų turėtų
užtekti iki to momento, kol verslas pradės atsipirkti.
Einamosios išlaidos ir planuojamos pajamos turi
būti išdėstytotos atskiroje lentelėje, kuri vadinasi Cash Flow arba apyvartinės
lėšos.
Šioje dalyje reikėtų aprašyti jūsų pajamas,
kurias planuojate gauti, o taip pat nurodyti gamybines ir negamybines sąnaudas.
Dar viena lentelė, kuri jums pravers,
vadinasi Key Assumptions arba pagrindinės prielaidos. Joje jūs suformuluojate savo
produkcijos, prekių ir paslaugų viziją rinkoje ir pateikiate pagrįstą nuomonę,
kodėl jūs matote būtent tokią kaitą ir tokią perspektyvą.
Rekomenduotina lentelių parengimo tvarka:
Key Assumptions (Pagrindinės prielaidos).
Sales pipeline (Struktūra ir pardavimų
apimtys).
Cash Flow (Apyvartinės lėšos).
Start Up and Capital requirements (Pradžia (pirmasis
etapas) ir kapitalo reikalavimai).
Vadovaudamiesi atliktais skaičiavimais
galėsite parengti pelno ir nuostolių lentelę bei planuojamą būsimo verslo
buhalterinį balansą.
Pardavimų ir apyvartinių lėšų lentelės per
pirmuosius 12 mėnesių yra daromos kiekvieną mėnesį, vėliau kas metus iki trejų
metų nuo verslo pradžios, o kartais verta padaryti net penkerių metų verslo
planą.
Pelno, nuostolių ir buhalterinis balansas yra daromas
už pirmuosius trejus jūsų verslo gyvavimo metus.
Į pardavimų ir pelno lenteles galima
įtraukti ir grafikus.
Investuotojai ir finansiniai donorai kartais
prašo pateikti įrodymų dėl išlaidų. Tokiu atveju reikėtų paprašyti tiekėjų, kad
jie pateiktų savo prekių ir paslaugų įkainius.
Kartais būtina parengti personalo ir
išlaidų lentelę, susijusią su darbo užmokesčiu, pajamų mokesčiu ir socialinio
draudimo išmokomis. Tai galima padaryti tuo pačiu metu kai jūs rengiate Cash
Flow lentelę arba po to, kai jau esate ją parengę, nes būtent ši lentelė ir yra viena iš pagrindinių dalių.
Pagrindinių veiklos sąnaudų (Financial
Cost) pavyzdžiai:
Property / Rent
Renovations
Fixtures and fittings
Transport
Machines and equipment
Stock / Supplies
Salaries / wages
Selling and promotion
Loan repayments
Taxes
VAT
Legal costs (e.g. incorporation)
Subscriptions
Depreciation
Fuel
Travel
Telephone
Postage
Subscription
Stationery
Computer supplies / IT
Office Expenses
Accountancy fees
Bad debts
Heat, light, power, etc
Insurance
Cleaning
Staff training
Kodėl kartais verslo planas yra nesėkmingas?
Jis gali būti blogai struktūrizuotas.
Yra didelės apimties ir jame daug nereikalingos
informacijos.
Neatitinka verslininko, arba jį
atstovaujančio asmens, kvalifikacijos.
Verslo planas per daug optimistinis.
Rizikingas ir rizikos faktoriai
neįvertinti.
Jame yra daug gramatinių klaidų ir
nevartotinių žodžių, terminų.
Nėra nurodyti informacijos šaltiniai.
Ir dar: verslo planas turi būti parašytas
trečiuoju asmeniu, net jeigu jūs pats jį rašote.
MR Corporate Service specialistai padės
jums parengti verslo planą bankui, Socialinės apsaugos tarnybai, Verslo
agentūrai, Rizikos fondui ir Imigracijos komisijai. Skambinkite tel.:
+353879034587 arba rašykite į elektroninį paštą: gazeta@eircom.net
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą