Kitų metų biudžete siūloma didinti mokesčius dyzeliniam kurui
Airijos finansų departamentas siūlo kitų metų biudžete
didinti mokesčius dyzeliniam kurui, praneša „The Irish Times“.
Dabar benzino mokesčio tarifas sudaro 58,7 proc. litrui
degalų, įskaitant 4,6 proc. mokestį už kenksmingų medžiagų išmetimą, o mokesčio
tarifas dyzeliniam kurui sudaro 47,9 proc., įskaitant 5,3 proc. taršos mokestį.
Mokesčių padidinimas dyzeliniam kurui iki 50,08 proc. atneštų šalies
biudžetui papildomai 68 mln. eurų per metus, o perspektyvoje iki 2022 metų – 337 mln. eurų.
Didindama šį mokestį, Vyriausybė, be ekonominės naudos, tikisi
pagerinti šalies ekologinę situaciją. Be to, padidintas mokestis skatintų automobilių
savininkus pirkti automobilius, kurių išmetamų kenksmingų medžiagų kiekis į
atmosferą yra mažesnis.
Manoma, kad šie pakeitimai turės įtakos ir kelių mokesčių
sistemai – priklausomai nuo automobilių išmetamų kenksmingų medžiagų kiekio,
kelių mokestis gali augti.
Vyriausybė, rengdama 2008 ir 2015 metais pakeitimus dėl
dyzelinio kuro, vadovavosi tuo, kad šis kuras daugiausiai naudojamas „verslo“
tikslams. Tačiau pastaruoju metu
padaugėjo nekomercinių automobilių, naudojančių šį kurą. Vien pernai
automobilių, naudojančių dyzeliną, buvo parduota 2,5 karto daugiau nei automobilių,
naudojančių benziną.
Iniciatyvą sulyginti mokesčius benzinui ir dyzelinui remia Europos
Komisija ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (Organisation
for Economic Co-operation and Development – OECD).
Kai kurios šalys, pavyzdžiui, Prancūzija ir Jungtinė
Karalystė, nuo 2040 metų uždraus naudoti automobilius, kurui naudojančius
dyzeliną.
Londonas, Paryžius, Madridas, Atėnai ir daugelis Vokietijos
miestų išreiškė norą iš viso atsisakyti dyzelinių automobilių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą