2017 metų mokyklų baigimo sertifikatai: nauja sistema ir rezultatai
Trečiadienį 58 550 mokinių Airijoje sužinojo Leaving Certificate rezultatus
Naujoje mokyklų Baigimo sertifikatų (Leaving Certificate) sistemoje
vienas iš didžiausių siūlomų pakeitimų – senoji E kategorija/lygis (grade) nereiškia
automatinės nesekmės – pagal naują sistemą mokinys, gavęs 37 taškus iš skalės nuo
30 iki 39 procentų, atitinka H7 kategoriją, rašo “The Irish Times”.
Senoji klasifikavimo sistema – A1, B2, C3 – keičiama nuo H1 iki
H8 (aukštesnio lygio dalykams) ir nuo O1 iki O8 (paprasto lygio dalykams).
Apskritai, naujoje sistemoje iš viso yra aštuoni aukštesni ir
paprastesni lygiai, kuriuos skiria 10 proc. riba. Senoje sistemoje 14 kategorijų/lygių skyrė 5 procentų riba.
Pavyzdžiui, aukštesniojo lygio mokinio rezultatai, kurio
balai yra nuo 90 iki 100 procentų, pagal naują sistemą bus priskiriami H1 kategorijai,
o mokinys, kurio balai nuo 80 iki 90 procentų – H2.
Šie pokyčiai yra skirti tam, kad šiek tiek užkirstų kelią “lenktynėms
dėl balų” ir sumažintų spaudimą, kuris lydi mokinius egzaminų metu.
Naujoji sistema taip pat siekia užtikrinti, kad, dėl
atsitiktinės atrankos, kiek galima daugiau mokinių galėtų pasirinkti norimas studijas
aukštosiose mokyklose.
Būtent dėl šių pokyčių šįmet daugiau mokinių nusprendė laikyti
egzaminus aukštesniu lygiu, nes naujoji sistema turėtų užtikrinti “mažesnę
nesėkmių riziką”.
Tačiau Valstybinė egzaminų komisija (State Examinations Commission) reikalauja, kad baigiamųjų egzaminų standartai,
susiję su Leaving Certificate gavimu, nebūtų keičiami.
Naujos sistemos kritikai teigia, kad ši sistema gali sulyginti
gerai ir prasčiau besimokančių mokinių rezultatus. Be to, naująja sistema nėra
patenkintos ir šalies aukštosios mokyklos, nes, pasak jų, sistema “smuktelėjo
žemyn” ir ji dar labiau skatins mokinių neraštingumą, su kuriuo tebekovoja aukštosios mokyklos ir tikrai nepagilins
matematikos žinių.
Pavyzdžiui, pagal naują sistemą, mokinys, kuris gavo 59
procentus, gaus tiek pat balų, kiek ir mokinys, gavęs 50 procentų.
Nepasaisant kritikos, naujajai sistemai pritaria dauguma
mokytojų, tėvų ir mokinių.
Nacionalinė direktorių ir direktorių pavaduotojų asociacija
(National Association of Principals and Deputy Principals) pataria nenusiminti
mokiniams, kurie gavo ne tokius rezultatus, kokių tikėjosi ir siūlo jiems pasirinkti tolesnio
išsilavinimo koledžus (further education colleges) kaip tarpinę stotelę į
aukštąsias mokyklas. Minėtuose koledžuose studentams suteikta galimybė pagerinti
savo mokymosi rezultatus.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą