Linas Suchockis: Velykas sutinkant
KRISTAUS PRISIKĖLIMAS – UNIKALUS, AUTENTIŠKAS, BEPRECEDENTIS
FENOMENAS AR TIESIOG SUGALVOTA ISTORIJA?
INTRODUKCIJA
Teologai, istorikai, Naujo Testamento tyrėjai ir kitų mokslų
bei sričių profesionalai, įskaitant skeptikus, ateistus, agnostikus bei visiškai
nereligingus specialistus jau senokai sutaria dėl žymiausios istorinės figūros
egzistavimo. Jėzus Kristus gyveno tam tikru istoriniu laikotarpiu ir tam
tikroje realioje geografinėje bei politinėje erdvėje. Niekas nesiginčija ir dėl
Kristaus mirties ant kryžiaus legitimumo. Dėl gausybės patikimų šaltinių,
“Istorinio Jėzaus” egzistenciją sunku paneigti net didžiausiems kritikams.
Tačiau ar galime būti tokie pat tikri dėl Jėzaus prisikėlimo, kuris skelbiamas
šimtmečiais? Ar turime pagrindo tikėti šia neįtikėtina istorija?
TEOLOGINĖS IMPLIKACIJOS
Reikia pabrėžti, kad Jėzaus prisikėlimo iš numirusių
doktrina bei skelbimas yra unikali ir autentiška deklaracija. Nieko panašaus
nerandama jokiose kitose religijose, filosofijose ar socialiniuose
judėjimuose. Daug gerų, išmintingų žmonių, visuomenės veikėjų, revoliucionierių
bei mokytojų gyveno ir mirė mums žinomame istoriniame laikotarpyje. Vis dėlto
prisikėlusio nėra nei vieno.
Kristaus prisikėlimas ambicingai apeliuoja į Jo
Dieviškos prigimties tikrumą ir amžinojo gyvenimo egzistenciją. Ši doktrina yra
kertinis Krikščioniskosios teologijos, tikėjimo ir išpažinimo stulpas. Anot
Apaštalo Pauliaus, Jėzaus prisikėlimas yra gyvybiškai svarbus krikščioniškos
teologijos elementas. Laiške Korintiečiams Paulius sako: “Jei Kristus nebuvo prikeltas
tai tuščias mūsų skelbimas ir tuščias jūsų tikėjimas” (1 Kor 15: 14); ir dar
blogiau, jis tęsia, “mes esame melagingi liudytojai (15)”. Kitaip sakant,
melagiai. Visa, ką darė Paulius ir kiti apaštalai, yra tuščias reikalas ir
netgi apgavystė. Nenuilstamas evangelijos skelbimas, darbai, kentėjimai ir persekiojimai,
bažnycių įkūrimas ir rūpinimasis jomis, nuolatinė rizika netekti gyvybės
(Apaštalų Darbai), visa tai netenka jokios prasmės, pasak Pauliaus. Toliau
Apaštalas teigia: “Jei Kristus neprisikelė, tai jūsų tikėjimas tuščias ir jūs
tebeesate savo nuodėmėse” (17). Kitaip tariant, tikintieji nėra išgelbėti/atpirkti
ir neturi nuodemių atleidimo, kas yra svarbiausia gerosios naujienos dalis ir
Kristaus atėjimo į pasaulį, gyvenimo ir mirties ant kryžiaus, priežastis. Ir
vėl Pauliaus dėsto: “Ir jei vien tik šiame gyvenime mes viliamės Kristumi, tai
esame labiausiai apgailėtini iš visų žmonių” (19).“ Apaštalo tikslas, kad
Korintiečiai nė akimirkai nesuabejotų Viešpaties prisikėlimu. Kitaip būtų
didžiulis pralaimėjimas ir didžiosios vilties praradimas. Prisikėlimas laiduoja,
kad Jėzus yra Dievo Sūnus, suteikia viltį amžinam gyvenimui, tampa ramybės ir
džiaugsmo šaltiniu tikintiesiems, o taip pat duoda jėgų ištverti ir nugalėti sunkumus
ir neteisybę žemėje. Čia matome, kad Paulius ryžtingai gina Jėzaus
prisikėlimą. Kaip jau minėjau, šis teiginys yra svarbiausia Krikščioniško
tikėjimo doktrina. Ją diskreditavus, evangelijose skelbiama krikščionybė griūna.
Galbūt dėl to ši tiesa yra aršiausiai atakuojama kritikų stovyklose. Žinoma,
kita priežastis skepticizmui klestėti - tai neįprasta, antgamtinė įvykio
prigimtis, o taip pat mūsų nesugebėjimas paaiškinti mums žinomais metodais (dažniausiai
mokslas ir logika) Jėzaus prisikėlimo.
AR VIS DAR GALIME TIKĖTI?
Paminėsiu keletą pagrindinių teorijų, dažniausiai naudojamų diskredituoti
Jėzaus prisikėlimo autentiškumą ir pabandysiu atskleisti jų trūkumus,
apeliuodamas į logiką ir sveiką protą, į tai, kas atrodo, labiausiai priešinasi
šiai nepaprastai deklaracijai.
• Kritikai teigia, kad Jėzaus prisikėlimas yra mokinių ir Jo
sekėjų haliucinacijų rezultatas. Anot Gary Habermaso (PHD), pastaroji teorija
turi nemažai problemų. Pagalvokim ir pasitelkim medicininiais ir psichologijos
tyrimais generuotas žinias. Matot, haliucinacijos nėra užkrečiamos, o mes
matome nemažą skaičių žmonių, patyrusių vienodas haliucinacijas skirtingose
vietose, skirtingu laiku. Tiesiog per daug liudytojų teigė matę Jėzų
prisikėlusį.
Visi žinome, kad haliucinacijas dažniausiai patiria tik tam tikro
tipo asmenybės. Haliucinacijos yra labai individualus reiškinys, charakteringas
tam tikro, specifinio psichologinio tipo asmenims, kurie yra potencialiai labiau
pažeidžiami haliucinaciniams pasireiškimams. Sunku patikėti, kad visi
liudytojai, skirtingos asmenybės, su skirtinga patirtimi, galėjo būti vienodo, reto,
charakteringo haliucinacijoms tipo, žmonės. Habermas taikliai pastebi, jog
haliucinacijos niekada netransformuoja žmonių gyvenimų, kas akivaizdžiai matoma
Jėzaus prisikėlimo liudytojų gyvenimuose po prisikėlimo. Kadangi protu arba
mokslu sunku, jei iš viso įmanoma, paaiškinti prisikėlimo iš mirties fenomeną, tai
patogiausia teigti, jog mokiniai išgalvojo, tiesiog sukūrė prisikelimo
istoriją. Peršasi klausimas – dėl ko? Tačiau į šį klausimą nesiimu atsakyti.
• Evangelijos teigia, kad Prisikėlęs Jėzus pirmiausia
pasirodė moterims. Svarbu suprasti, kad moterys to meto Palestinoje turėjo labai
silpną teisinį ir socialinį statusą bei svorį visuomenėje ir negalėjo būti
patikimos liudytojos teismuose bei kituose viešuose reikaluose. Kam Jėzaus
mokiniai, sugalvodami prisikėlimo istoriją, paskelbtų, kad prisikėlęs Jėzus pirmiausia
pasirodė moteriai, kuri net negali būti laikoma patikima liudininke. Taip jie
diskredituotų savo paties išmanymą. Argi nebūtų geriau pasakyti, kad jų
mokytojas pirmiausia pasirodė vyrams?
• Dėl tuščio kapo ginčytis nelabai galime, nes net Jėzaus
aršiausi priešininkai, religiniai veikėjai, patvirtina tai, bandydami
užmaskuoti Jėzaus kūno dingimą, sukurdami istoriją, neva, kareiviai užmigo ir
mokiniai pavogė mirusį kūną iš kapo. Reiškia, kūno nebuvo. Žinoma, kūno
nebuvimas kape dar neįrodo prisikėlimo, bet kur tada kūnas? Kam jis
reikalingas? Teigiama, kad mokiniai pavogė. Religiniai lyderiai nevogė, juk jie
samdė Romos kareivius, kad saugotų kapą, kad mokiniai nepavogtų Jėzaus kūno.
Romėnai nevogė, jie saugojo kapą, kad nieks nepavogtų. Greičiausiai ne vienas
ir ne du, kaip mums tradiciškai peršama, bet grupė gerai ginkluotų,
profesionalių, patyrusių, disciplinuotų kareivių, priklausančių galingiausiai
ir aukščiausio lygio tuometinei karinei organizacijai, saugojo mirusio Jėzaus
kūną. Tuomet pasakykit, kaip galėjo visai nesenai išsilakstę ir išsigandę
mokiniai po Jėzaus mirties, apimti nevilties ir baimės, greičiausiai neturėdami
jokių kovos įgūdžių, patirties kovoje ir ginklų, prilygsiančių romėnams,
suplanuoti ir įvykdyti tokią šaunią karinę misiją ir įveikti neįveikiamą
romėnų apsaugą? Dar daugiau, kam Jėzaus mokiniams tai daryti? Prisiminkime, kad
mokiniai išsilakstė ir išsižadėjo Jo gyvo, kam jiems aukotis dėl mirusio?
• Galiausiai, asmeniškai man, svariausias Jėzaus prisikėlimo
patvirtinimas yra Jėzaus mokinių, Jo prisikėlimo liudininkų, absoliuti transformacija
po šio lemtingo įvykio. Skirtumas, kokie mokiniai buvo po Jo mirties iki
prisikėlimo, (išsigandę, pasimetę, be vilties) ir iškart po to (drąsiai
skelbiantys, nieko nebijantys, pasiruošę numirti), kalba garsiau nei bet koks skeptikų
naudojamas balsas. Kažkas atsitiko. Kažkas, kas sudrebino visą esybę, pakeitė
požiūrį į gyvenimą ir mirtį, suteikė drąsos bei jėgų, bet, svarbiausia,
begalinį norą gyventi ir mirti dėl vieno asmens – Dievo Sūnaus Jėzaus Kristaus;
vienos tiesos – Jėzus prisikelė; vieno tikslo – pranešti kitiems.
Esu čia, norėdamas paliudyti, kaip šis galingas burtų ratukas, vadinamas daktare Ogala, padėjo man pagerinti mano santykius. Man skaudėjo širdį, kai mylimoji man pasakė, kad jis nebėra suinteresuotas vesti mane, nes kita ponia ant jo panaudojo juodąją magiją. Aš verkiau ir verkšlenau kasdien, kol taip blogai, kad kreipiausi į internetą pagalbos. Štai tada, kai perskaičiau atsiliepimą apie dr. Ogala, tada kreipiausi į jį pagalbos ieškant meilės ir savo gyvenimo. , jis padėjo man užrašyti galingą meilės kerą ir, mano nuostabai, po 24 valandų meilės burto, mano mylimasis grįžo ant kelių maldaudamas manęs atleisti. jo el. pašto adresas: drogalad02@gmail.com WhatsApp +2347049668119 ...
AtsakytiPanaikinti