Vienuolyno teroro aukų – vaikų kapavietės
Tuam istorija
Šis faktas jau seniai buvo žinomas Airijos
gyventojams, tačiau tapo sensacija ir viešų diskusijų objektu, kuomet miestelio
gyventoja Catherine Corless apie tai
parašė straipsnį į vietinį laikraštį.
Dar būdama vaikas, ji matė apgailėtiną ne
santuokoje gimusių vaikų padėtį, tų vaikų, kurie gyveno jos kaimynystėje
esančiuose „Motinos ir Vaiko“ globos namuose.
Amžinai alkani, prastai apsirengę vaikai klaidžiojo
po internato teritoriją ir už menkiausią nusižengimą buvo žiauriai baudžiami. „Iki
šiol mano ausyse aidi jų medinių klumpyčių garsas,“ – pasakojo ji. Kito apavo
vaikai neturėjo – jis jiems paprasčiausiai nepriklausė.
Tokių namų gyventojų kontingentą sudarė
vaikai, kurie būdavo prievarta ir jėga išplėšiami iš vienišų motinų.
Bažnyčia griežtai smerkė merginas, kurios,
nebūdamos santuokoje, laukdavosi vaikų ir kurstydavo prieš jas visuomenę. Vyrų,
kurie pamesdavo savo nėščias merginas, paprastai nesmerkdavo ir nebausdavo, o
vargšės moterys patirdavo patyčas, jas išvarydavo iš namų, bausdavo ir fiziškai,
ir moraliai.
Tokiose sunkiai įsivaizuojamose
„civilizuotose“ šalyse ir sunkiai suvokiamuose to meto lyčių tarpusavio
santykiuose, panašių moterų skaičius nuolat didėjo ir nuo 18 amžiaus, religinių
institucijų iniciatyva, buvo įsteigtas auklėjimo ir pataisos darbų vienuolynų
tipo įstaigų tinklas. Tokios
institucijos labai plačiai išplito katalikiškoje Airijoje, o vėliau jos
atsirado Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje ir Rusijoje.
Pirmoji prieglauda Airijoje buvo atidaryta
Dubline 1767 metais Leeson gatvėje.
Pagrindinė tokių prieglaudų misija – suteikti „pagalbą puolusioms moterims“ ir
padėti joms susigrąžinti gerą vardą bei užimti garbingą vietą visuomenėje.
Tačiau 20 amžiaus pradžioje tokios prieglaudos tapo bausmės ir priverstinio, nepakeliamo
darbo institucijomis.
Labiausiai savo žiaurumu ir nežmonišku
elgesiu garsėjo Šv. Mary Magdalene's prieglauda, kurios auklėtinės turėjo
laikytis griežto dienos režimo, melstis iki sąmonės netekimo, ištisomis paromis
neištarti nei žodžio ir nuolat badauti.
Merginos nenuilstamai triūsė skalbyklose ir
siuvimo cechuose. Tokios prieglaudos greitai užsitarnavo „reputaciją“ ir buvo
vadinamos ne kitaip, o kaip „Magdalenos skalbyklos“ (Magdalene laundries).
Paskutinė tokio tipo prieglauda Airijoje buvo uždaryta 1996 metais, rugsėjo 25
dieną.
Įvykiai ir gyvenimas tokiose prieglaudose tapo
2002 metais airių-britų filmo
„Magdalenos seserys“ (The Magdalene Sisters) pagrindine tema (filmo
režisierius Peter Mullan).
Skandalas kilo, kai 1993 metais našlaičių
prieglaudos teritorijoje buvo rasta daugybė moterų ir vaikų kūnų palaikų. Buvusių
Magdalenos prieglaudos namų buvusių auklėtinių apklausa, atlikta 1997 metais, liudijo
apie siaubą, seksualinę, psichologinę ir fizinę prievartą, kurią patyrė ten
gyvenusios moterys.
Catherine Corless žinojo
apie didelį „Dievo užmirštų ir žmonių apleistų“ vaikų mirtingumą, tačiau ji
niekada nematė, kad mirę vaikai būtų laidojami ir nežinojo kur ilsisi jų palaikai.
Tačiau mintis visa tai išsiaiškinti nedavė jai ramybės, ypač kai jos pačios
vaikai buvo maži. Catherine turi keturis vaikus – norėdama jiems skirti kiek
galima daugiau dėmesio, ji paliko sekretorės darbą tekstilės fabrike ir paskyrė
visą savo meilę ir dėmesį šeimai.
Ji sako, kad ir šiandien ji negalinti žodžiais
apibūdinti ką jaučia moterys, netekusios vaikų – juk moteriai motinystės
instinktas yra įgimtas, jai visam gyvenimui dovanojamas nenutraukiamas ryšys su
savo vaiku, begalinis noras jį glausti, mylėti, rūpintis juo, apsaugoti nuo
visų pavojų. Kaip tos moterys, netekusios savo vaikų, galėjo pakelti tokią,
žmogaus jėgoms nepakeliamą, gyvenimo naštą?
Ji pažadėjo sau, kad ir kas benutiktų, bet
ji turi atskleisti globos namuose gyvenusių vaikų likimo paslaptį ir nusprendė
savo paieškas pradėti nuo dokumentų, kuriuose turėtų būti užfiksuotos jų
mirtys. Siekdama šio tikslo, Catherine pradėjo važinėti į Centrinį registracijos
biurą, esantį Galway, surado archyvuose saugomus dokumentus ir surinko visus
Tuam miestelio „Vaiko ir Motinos“ globos namų mirties liudijimus. Darbas truko
ne vieną mėnesį, be to, kiekvieno mirties liudijimo kopija kainavo 4 eurus, o
ji surinko net 796 liudijimus!
Jos skundai ir tvirti reikalavimai sudaryti
specialią tyrimo komisiją, kuri padėtų ištirti dokumentuose užfiksuotų mirčių
faktus, galų gale pasiekė kai kurių valdininkų ausis ir 2015 metų vasario
mėnesį, Apygardos teismo pirmininko, pensininko Iwon Murphy iniciatyva buvo suburta
Operatyvinės komisijos grupė, kuri tyrė 14 „Motinos ir Vaiko“ prieglaudų ir 4 taip
vadinamų „Provincijos namų“, egzistavusių Airijoje daugiau nei daugiau nei 70
metų (1922-1998 m. m.), veiklos ir gyvenimo sąlygas.
Labai kruopščiai buvo tiriamos vaikų
gyvenimo sąlygos, jų gydymas, nuo kokių ligų buvo skiepijami vaikai, jų mirčių
priežastys ir laidojimo apeigos. Komisija siekė išsiaiškinti, kokiu būdu vaikai
patekdavo į šiuos namus, kokia jų šeimyninė padėtis, ar teisėtai vaikas buvo
įvaikintas, kokios buvo sudarytos sąlygos čia gyvenusioms moterims ir t.
t.
Kuomet Komisija pasiekė ir ištyrė Tuam
miestelio „Motinos ir Vaiko“ globos namus, jų atskleisti faktai visus
pribloškė: daugybė žmonių kūno palaikų buvo rasta sodo kampe ir nuotekų kanale.
Tik tuomet visi suprato Catherine Corless nerimą dėl ten gyvenusių vaikų
likimo, kodėl ji metų metais negalėjo rasti ramybės ir ieškojo kelių į jai galinčių padėti žmonių širdis.
Tyrimas parodė, kad rasti palaikai
priklausė vaikams, kurių amžius siekė nuo 35 savaičių iki 3 metų.
Paviešinus šį faktą, užuojautą ir padėką už
tokį kruopštų darbą jai ir Komisijai pareiškė Airijos vaikų ministrė Katherine
Zappone, Tuam miestelio arkivyskupas Michael Neary, dar keli valdininkai.
Bet argi šito siekė Catherine Corless –
keletos rankų paspaudimų ir žiniasklaidos populiarumo? Žinoma, kad ne – ši
drąsi moteris ir toliau ieško faktų, kurie galėtų įrodyti to meto katalikų
dvasininkų abejingumą ir jų toleruojamą žiaurumą. Beje, to meto vienuolių
elgesys ir jų požiūris į tų nelaimingų moterų ir jų vaikų likimus nedaug kuo
atsiliko nuo dvasininkų žiaurumo ir abejingumo.
Sabina Salim
Aš sugebėjau su savo vyru pasitelkti rašybos gydytoją dr. Ajayi, kai sužinojau, kad jį žavi kita moteris, aš buvau labai laiminga, kad susisiekiau su rašybos atstovu, nes jis yra priežastis, dėl kurios galėjau laimėti savo vyrą. ir dabar gyvename ramybėje. Kreipkitės į dr. Ajayi už visą jūsų rašybos darbą, jis padėjo man susigrąžinti savo vyrą. Manau, kad jis padės jums tai, kas jus vargina. Paštas: drajayi1990@gmail.com arba „whatsapp“: +2347084887094.
AtsakytiPanaikintiNoriu, kad pasaulis pažintų puikų žmogų, gerai žinomą kaip dr. Odion. jis turi geriausią santykių ir santuokos problemų sprendimą. Pagrindinė priežastis, kodėl aš apsilankiau pas gydytoją Odion, buvo sprendimas, kaip aš galiu susigrąžinti savo vyrą, nes pastaruoju metu aš perskaičiau keletą liudijimų, kuriuose kai kurie žmonės parašė apie daktarą Odion. Aš buvau toks patenkintas ir nusprendžiau ieškoti už pagalbą iš jo, kurį jis atliko nepriekaištingai, ištardamas mano vyrui burtą, kuris privertė jį sugrįžti pas mane ir paprašyti atleidimo. Aš nenustosiu skelbti jo vardo internete dėl jo gero darbo. Aš atsisakysiu jo kontakto dėl naudingumo tiems, kuriems reikia jo pagalbos. El. Paštas: (drodion60@yandex.com) „Com WhatsApp“ telefono numeris +2349060503921
AtsakytiPanaikinti