2016 m. lapkričio 28 d., pirmadienis

Jeigu aš neišnaudojau savo atostogų, ar darbdavys turi man už jas sumokėti?

 
Man priklauso atostogos, tačiau aš nenoriu jų imti. Mano darbdavys sako, kad jeigu aš šių atostogų nepaimsiu iki Naujųjų metų, jos „sudegs“ ir nuo kitų metų sausio mėnesio aš jau negalėsiu jomis pasinaudoti. Ar tai tiesa? Jeigu aš visgi atsisakysiu atostogų, ar man turi išmokėti atostoginius? Jeigu aš teisingai supratau darbdavį, tai jis man nieko neketina mokėti.


Jūsų minėtu atveju darbdavys vadovaujasi Darbo laiko organizavimo įstatymo (Organisation of Working Time Act) 20 straipsniu. Pagal šį įstatymą darbdavys privalo užtikrinti, kad visi darbuotojai išnaudotų savo atostogų laiką ir tokiu būdu būtų užtikrintas balansas tarp darbo ir poilsio, šeimos ir asmeninio gyvenimo.

Jeigu darbuotojas atsisako atostogų, jų, deja, negalima perkelti į kitus metus ir už juos nėra mokami atostoginiai, be to, jūs savanoriškai atsisakote jums priklausančių atostogų ir renkatės vietoj jų darbą. 

Įstatyme yra numatytas tik vienintelis atvejis, kuomet atostogos gali būti perkeltos į kitus metus – tai galima padaryti tik tuomet, kai darbdavys prašo jūsų atsisakyti atostogų dėl labai įtempto darbo proceso. Jūs galite neįvykdyti darbdavio prašymo ir išeiti atostogų, bet taip pat jūs galite ir atsižvelgti į darbdavio prašymą ir tęsti darbą. Pastaruoju atveju, jūs turėsite išeiti atostogų per ateinančių metų artimiausius šešis mėnesius.


Jūsų minėtu atveju darbdavys vadovaujasi įstatymu ir elgiasi teisėtai.

Į jūsų klausimą atsakė Olga Shevchenko,  Advocate, B.C.L., Immigrant Advice Bureau
27 Marlboro Street, Cork
Tel.: 021 480 2006
Mob.: 085 129 3290

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą