2014 m. rugsėjo 25 d., ketvirtadienis

Darbo teises konsultacija

K. Mano darbdavys paprašė, kad pasirašyčiau kažkokius dokumentus. Aš juos pasirašiau. Nesuprantu jų. Dabar mano darbdavys sako, kad sutikau dirbti daugiau valandų ir kad man mokėtų mažiau. Aš tik pasirašiau formas. Ar tai nelegalu?

A. Sunku yra atsakyti į šį klausimą nepamačius dokumentų. Jei darbdavys buvo gudrus, jis paprašė, kad pasirašytumėte formas, kuriose parašyta, kad turėjote galimybę jas išsiversti ir kad pilnai suprantate viską, ką pasirašėte. Jei tie žodžai yra naudojami dokumentuose, būtent tai ir įvyko. Teismas neatsižvelgs į tai, kad jūs ateisite ir pasakysite, kad nesupratote ką pasirašėte. Jei nesuprantate dokumento, kuris yra jums duodamas, jei negalite perskaityti dokumento, jei nesuprantate visų naudojamų teisinių terminų, jei kažkuri dokumento dalis yra neaiški, neturėtumėte jo pasirašyti. Jei pasirašėte, Airijos teismas gali nuspręsti, kad sutikote su najomis nuostatomis ir sąlygomis. Patariame, kad prieš pasirašydamas (-a) dokumentą išsiverstumėte jį, jei jo nesuprantate. Tada turėtumėte arba susitikti su advokatu, kuris specializuojasi darbo teisėje, arba nueiti į Piliečių Teisių Biurą, kad dokumentas būtų jums paaiškintas. Jokiomis aplinkybėmis neturėtumėte pasirašyti jokio dokumento nežinodamas (-a), kas jame parašyta. Matėme daug atvejų, kai žmonės pralaimėjo ieškinius dėl to, kad pasirašė kažkokį dokumentą, kurio nesuprato. Airijos teismai daro prielaidą, kad niekas nepasirašys dokumento, kurio nesupranta.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą