2014 m. gegužės 12 d., pirmadienis

Reklama

Seniausia pasaulyje reklamos formulė žinoma kaip AIDA (angliškai)  moko jog pirmiausia turi pritraukti dėmesį prieš bandydamas parduoti savo prekę ar produktą.
Jeigu niekas nežiūrės tavo skelbimo, niekas nežinos  ką parduodi.
Verčiant į lietuvių kalbą AIDA pataptų – DSTV. Kas tai yra?
D – dėmesys             (A – attention)
S – susidomėjimas  (I – interest)
T – troškimas          (D – desire)
V – veiksmas           (A – action)


Daugelis žmonių dirbančių reklamos bei dizaino srityse vis dar vadovaujasi šia formule.
DSTV (arba AIDA) moko jog visų pirma turi atkreipti potencialių klijentų dėmesį. Po to sukurti susidomėjimą siūloma preke ar paslauga, to pasekoje suformuoti troškimą įsigyti prekę ar paslaugą ir pagaliau vedami troškimo tavo klijentai imsis konkrečių veiksmų.
Pasižiūrėkime atidžiau į pirmąjį punktą – dėmesį.
Nepaisant to jog pasaulyje egzistuoja daugybė įvairiausių būdų kaip galima atkreipti dėmesį, tačiau jie visi gali būti apibrėžti vienu žodžiu –kontrastas.
Kasdieną eidamas į darbą tu galų gale įsidėmi aplinką. Kiekvieną dieną matai tuos pačius pastatus, dažniausia tuos pačius žmones, tą patį šaligatvį ir kelią. Įsivaizduok vieną dieną eidamas savo įprastu keliu pamatai žygiuojantį paradą, ar trijų metrų aukščio žmogų žingsniuojantį ant kojūkų, o kaip dėl policininko jojančio ant kupranugario (tiesiog įsivaizduok, nesigilink į tai kad taip nebus). Tie neiprasti vaizdai nori nenori atkreips tavo dėmesį, nes tai sukuria kontrastą tavo kasdieniniam gyvenimui.
Kada kuri reklaminę kampaniją ar reklaminį skelbimą – turėk omenyje tai jog tam kad atkreipti dėmesį į save, privalai sudrumsti nusistovėjusias normas, kasdieninį žmonių gyvenimą. Viską ką darai, daryk taip jog tai išmuštų žmones iš jų autopiloto kuriuo jie važiuoja per gyvenimą, būtent tai ir privers juos atkreipti dėmesį į tave ir tavo verslą.
Įsivaizduok kažką tokio skirtingo, keisto, neįprasto, kažką didelio ko žmonės neįpratę matyti kiekvieną dieną – tada atkreipsi dėmesį.
Šis įrankis ypatingai svarbus šiandien. Žinant koks konkurencijos lygis verslo aplinkoje, jei nesimsi priemonių ar žingsnių kurie išmuštų žmones iš vėžių, nieko nepasieksi, tiesiog paskęsi pilkoje minioje ir būsi eilinis verslo atstovas.
Šiandien turi susidraugauti su žiniasklaida, masinės informacijos priemonėmis ir užkariauti žmonių dėmesį. Sugalvok bet ką, kaip jau minejau anksčiau, laužyk stereotipus, šokiruok žmones, būk protingas ir kūrybingas.
Tavo tikslas – prikaustyti visuomenės dėmesį kiek galima ilgiau, tam kad jie pastebėtų tavo verslą. Visuomenė juk viso labo žmonių būrys žygiuojantis šalia tavo langų, jeigu jie nepasuks galvos į tave, jie tiesiog praeis pasinėrę i savo kasdienybę.
Kaip rašė P.T. Barnum savo laiške 1850 metais :”Ar turėčiau jums priminti jog net mūsų Gelbėtojas Jėzus Kristus turėjo šauklį Joną Krikštytoją ......... Archangelas Gabrielius naudojo trimitą atkreipti dėmesį, tad mes irgi privalome elgtis taip pačiai!“
Taigi pats laikas mums pabusti ir naudoti šiuos principus. Barnum taip pat rašė :“ jeigu stoviniuosite ir lauksite, galite būti tikri, jog atsiras kažkas drąsesnis kuris išties ranką ir nugvelbs prizą jums iš po nosies“.

Ka tu ruošiesi daryti, kad pagriebti tą prizą?

Kęstas Dabulevičius
KeSStyle Ltd
Konsultacijos ir Pagalba
Tel: 087-9224137; 085- 7192772
Web:     www.kesstyle.com
facebook: KeSStyle company.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą