Seniausia
pasaulyje reklamos formulė žinoma kaip AIDA (angliškai) moko jog pirmiausia turi pritraukti dėmesį
prieš bandydamas parduoti savo prekę ar produktą.
Jeigu niekas
nežiūrės tavo skelbimo, niekas nežinos
ką parduodi.
Verčiant į
lietuvių kalbą AIDA pataptų – DSTV. Kas tai yra?
D –
dėmesys (A – attention)
S –
susidomėjimas (I – interest)
T –
troškimas (D – desire)
V –
veiksmas (A – action)
Daugelis
žmonių dirbančių reklamos bei dizaino srityse vis dar vadovaujasi šia formule.
DSTV (arba
AIDA) moko jog visų pirma turi atkreipti potencialių klijentų dėmesį. Po to sukurti susidomėjimą siūloma preke ar paslauga,
to pasekoje suformuoti troškimą įsigyti
prekę ar paslaugą ir pagaliau vedami troškimo tavo klijentai imsis konkrečių veiksmų.
Pasižiūrėkime
atidžiau į pirmąjį punktą – dėmesį.
Nepaisant to
jog pasaulyje egzistuoja daugybė įvairiausių būdų kaip galima atkreipti dėmesį,
tačiau jie visi gali būti apibrėžti vienu žodžiu –kontrastas.
Kasdieną
eidamas į darbą tu galų gale įsidėmi aplinką. Kiekvieną dieną matai tuos pačius
pastatus, dažniausia tuos pačius žmones, tą patį šaligatvį ir kelią.
Įsivaizduok vieną dieną eidamas savo įprastu keliu pamatai žygiuojantį paradą,
ar trijų metrų aukščio žmogų žingsniuojantį ant kojūkų, o kaip dėl policininko
jojančio ant kupranugario (tiesiog įsivaizduok, nesigilink į tai kad taip
nebus). Tie neiprasti vaizdai nori nenori atkreips tavo dėmesį, nes tai sukuria
kontrastą tavo kasdieniniam gyvenimui.
Kada kuri
reklaminę kampaniją ar reklaminį skelbimą – turėk omenyje tai jog tam kad
atkreipti dėmesį į save, privalai sudrumsti nusistovėjusias normas, kasdieninį
žmonių gyvenimą. Viską ką darai, daryk taip jog tai išmuštų žmones iš jų
autopiloto kuriuo jie važiuoja per gyvenimą, būtent tai ir privers juos
atkreipti dėmesį į tave ir tavo verslą.
Įsivaizduok
kažką tokio skirtingo, keisto, neįprasto, kažką didelio ko žmonės neįpratę
matyti kiekvieną dieną – tada atkreipsi dėmesį.
Šis įrankis
ypatingai svarbus šiandien. Žinant koks konkurencijos lygis verslo aplinkoje,
jei nesimsi priemonių ar žingsnių kurie išmuštų žmones iš vėžių, nieko
nepasieksi, tiesiog paskęsi pilkoje minioje ir būsi eilinis verslo atstovas.
Šiandien
turi susidraugauti su žiniasklaida, masinės informacijos priemonėmis ir
užkariauti žmonių dėmesį. Sugalvok bet ką, kaip jau minejau anksčiau, laužyk
stereotipus, šokiruok žmones, būk protingas ir kūrybingas.
Tavo tikslas
– prikaustyti visuomenės dėmesį kiek galima ilgiau, tam kad jie pastebėtų tavo
verslą. Visuomenė juk viso labo žmonių būrys žygiuojantis šalia tavo langų,
jeigu jie nepasuks galvos į tave, jie tiesiog praeis pasinėrę i savo
kasdienybę.
Kaip rašė
P.T. Barnum savo laiške 1850 metais :”Ar turėčiau jums priminti jog net mūsų
Gelbėtojas Jėzus Kristus turėjo šauklį Joną Krikštytoją ......... Archangelas
Gabrielius naudojo trimitą atkreipti dėmesį, tad mes irgi privalome elgtis taip
pačiai!“
Taigi pats laikas mums pabusti ir naudoti šiuos principus. Barnum taip pat
rašė :“ jeigu stoviniuosite ir lauksite, galite būti tikri, jog atsiras kažkas
drąsesnis kuris išties ranką ir nugvelbs prizą jums iš po nosies“.
Ka tu ruošiesi daryti, kad pagriebti tą prizą?
Kęstas
Dabulevičius
KeSStyle Ltd
Konsultacijos ir Pagalba
Tel: 087-9224137; 085- 7192772
Web: www.kesstyle.com
e-mail: kestas@kesstyle.com
facebook:
KeSStyle company.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą