2017 m. rugpjūčio 16 d., trečiadienis

2017 metų mokyklų baigimo sertifikatai: nauja sistema ir rezultatai


Trečiadienį 58 550 mokinių Airijoje sužinojo Leaving Certificate rezultatus



Naujoje mokyklų Baigimo sertifikatų (Leaving Certificate) sistemoje vienas iš didžiausių siūlomų pakeitimų – senoji E kategorija/lygis (grade) nereiškia automatinės nesekmės – pagal naują sistemą mokinys, gavęs 37 taškus iš skalės nuo 30 iki 39 procentų, atitinka H7 kategoriją, rašo “The Irish Times”.

Senoji klasifikavimo sistema – A1, B2, C3 – keičiama  nuo H1 iki H8 (aukštesnio lygio dalykams) ir nuo O1 iki O8 (paprasto lygio dalykams).

Apskritai, naujoje sistemoje iš viso yra aštuoni aukštesni ir paprastesni lygiai, kuriuos skiria 10 proc. riba. Senoje sistemoje 14 kategorijų/lygių skyrė 5 procentų riba.

Pavyzdžiui, aukštesniojo lygio mokinio rezultatai, kurio balai yra nuo 90 iki 100 procentų, pagal naują sistemą bus priskiriami H1 kategorijai, o mokinys, kurio balai nuo 80 iki 90 procentų – H2.

Šie pokyčiai yra skirti tam, kad šiek tiek užkirstų kelią “lenktynėms dėl balų” ir sumažintų spaudimą, kuris lydi mokinius egzaminų metu.

Naujoji sistema taip pat siekia užtikrinti, kad, dėl atsitiktinės atrankos, kiek galima daugiau mokinių galėtų pasirinkti norimas studijas aukštosiose  mokyklose.

Būtent dėl šių pokyčių šįmet daugiau mokinių nusprendė laikyti egzaminus aukštesniu lygiu, nes naujoji sistema turėtų užtikrinti “mažesnę nesėkmių riziką”.

Tačiau Valstybinė egzaminų komisija (State Examinations Commission) reikalauja, kad baigiamųjų egzaminų standartai, susiję su Leaving Certificate gavimu, nebūtų keičiami. 

Naujos sistemos kritikai teigia, kad ši sistema gali sulyginti gerai ir prasčiau besimokančių mokinių rezultatus. Be to, naująja sistema nėra patenkintos ir šalies aukštosios mokyklos, nes, pasak jų, sistema “smuktelėjo žemyn” ir ji dar labiau skatins mokinių neraštingumą, su kuriuo tebekovoja aukštosios mokyklos ir tikrai nepagilins matematikos žinių.

Pavyzdžiui, pagal naują sistemą, mokinys, kuris gavo 59 procentus, gaus tiek pat balų, kiek ir mokinys, gavęs 50 procentų.

Nepasaisant kritikos, naujajai sistemai pritaria dauguma mokytojų, tėvų ir mokinių.

Nacionalinė direktorių ir direktorių pavaduotojų asociacija (National Association of Principals and Deputy Principals) pataria nenusiminti mokiniams, kurie gavo ne tokius rezultatus, kokių tikėjosi ir siūlo jiems pasirinkti tolesnio išsilavinimo koledžus (further education colleges) kaip tarpinę stotelę į aukštąsias mokyklas. Minėtuose koledžuose studentams suteikta galimybė pagerinti savo mokymosi rezultatus.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą