2015 m. vasario 24 d., antradienis

Įdomūs faktai apie Niujorką

Milijonai aplanko Niujorką dėl jo kultūros, gausybės traukos objektų, aukščiausios klasės virtuvių, įdomaus naktinio gyvenimo ar norėdami kaip nors pasižymėti niekad nemiegančiame mieste.

Niujorkas, arba „Didysis obuolys“ – labiausiai apgyvendintas miestas visose Jungtinėse Valstijose, turintis daug įtakos prekybos, finansų, žiniasklaidos, kultūros, meno, mados ir pramogų sritims visame pasaulyje. Pristatome 25 įdomius faktus apie Niujorko istoriją ir novatoriškumą.
1. Niujorke dirba 4000 gatvės maisto pardavėjų.
2. Vidutinė Niujorko kelio dangos temperatūra karštą vasaros dieną – 65,5ºC (150ºF).
3. Kasmet Niujorke sunaudojama 100 milijonų kiniško maisto dėžučių.
4. Pirmąją piceriją Jungtinėse Valstijose atidarė italas Gennaro Lombardi (Niujorke, 1905-aisias).
5. Manhetene įkurtame kinų rajone (Chinatown) gyvenanti kinų bendruomenė yra didžiausia visame vakariniame pusrutulyje.
6. 1789-1790 metais Niujorkas buvo JAV sostine, jame vyko Džordžo Vašingtono prezidentinė inauguracija (1789 m. balandžio 30d.).
7. Valstijos vaisius yra obuolys.
8. Kasdien niujorkiečiai kelyje į darbą užtrunka vidutiniškai 40 minučių.
9. Daugiau nei 47% vyresnių nei 5 metai Niujorko gyventojų namuose kalba ne anglų kalba.
10. Niujorko Federaliniame rezervų banke, įsikūrusiame Volstryte (Wall Street), yra saugyklų, glūdinčių apie 2,4m po banku, o jose laikoma apie 25% viso pasaulio aukso luitų.
11. Kasmet Niujorke nufilmuojama daugiau nei 250 vaidybinių filmų.
12. Kiekvieną darbo dieną Niujorko metro naudojasi apie 4,9 mln. žmonių
13. Niujorko metro sistema – didžiausia viešojo transporto sistema pasaulyje: iš viso yra 468 stotelės, o bėgių ilgis siekia 842 mylias (1355km).
14. Priešingai nei dauguma metro sistemų pasaulyje, Niujorko metro veikia visą parą.
15. Norėdami grot Niujorko metro stotelėse, muzikantai privalo sudalyvauti gausybėje perklausų. Kai kurie metro muzikantai yra groję garsiojoje Niujorko salėje Carnegie Hall.
16. Manhetene nėra pagrindinės gatvės, kai tuo tarpu kituose keturiuose Niujorko rajonuose ir Ruzvelto saloje tokia gatvė yra.
17. Bendras Niujorko gatvių ilgis yra 10 259km.
18. Bruklino vaikų muziejus buvo pirmuoju pasaulyje muziejumi vaikams.
19. Metropoliteno meno muziejaus dalis „the Cloisters“ muziejus yra vienintelis išskirtinai viduramžių meną pristatantis muziejus visoje Amerikoje.
20. 200 iškilmingų paradų, kurių metu lyja konfeti, praėjo žemutiniu Brodvėju, dar vadinamu „Herojų kanjonu“. Pirmasis toks paradas įvyko 1886 m., po Laisvės statulos pašventinimo.
21. Bruklino tiltas tapo pirmuoju tiltu, apšviestu naudojant elektrą.
22. Honkongas – vienintelis miestas pasaulyje, kuriame yra daugiau baigtų statyti dangoraižių nei Niujorke.
23. 36% dabartinės Niujorko populiacijos gimė ne Jungtinėse Valstijose.
24. Nuo 2005-ųjų, Niujorko nusikalstamumas yra mažiausias iš 25 didžiausių Valstijų miestų.
25. Iki pat 1898-ųjų, Bruklinas buvo nepriklausomas miestas, Niujorko konkurentas




1 komentaras:

  1. Ar jums skauda širdi? Nenusiminkite, tegul Dr.Ogala padeda jums susigražinti savo buvusiji “, jis iš tikruju yra tikras ir sažiningas meiles burtu ratukas, jis sugražino mano vyra. Aš esu Tracy Mattingly iš vieningos valstybes, aš labai džiaugiuosi, kad mano vyras grižo po to, kai paliko mane del kitos moters. Mano vyras turejo romana su bendradarbiu, ir aš taip myliu savo vyra, bet jis mane apgaudinejo su savo bendradarbiu, ir ši mergina, manau, mano vyrui naudojo raganas ar juodaja magija, kad jis manes nekestu ir tai buvo toks kritiškas ir neprašomas, aš verkiu visa diena ir nakti, kad Dievas atsiustu man pagalbininka, kuris gražintu mano vyra! Buvau tikrai nusiminusi ir man reikejo pagalbos, todel ieškojau pagalbos internete ir aptikau svetaine, kurioje buvo pasiulyta, kad dr. Ogala gali padeti greitai susigražinti buvusi vaikina. Taigi, pajutau, kad tureciau ji išbandyti. Aš susisiekiau su juo ir jis man pasake, ka man daryti, o aš tai padariau, tada jis man padare meiles burta. Po 16 valandu mano vyras tikrai man paskambino ir pasake, kad manes taip ilgisi, o Dieve! Aš buvau tokia laiminga, o šiandien aš vel džiaugiuosi savo vyru ir mes džiaugsmingai gyvename kartu, ir aš dekoju galingam burtu ratukui Dr.Ogala, jis yra toks galingas ir aš nusprendžiau pasidalinti savo istorija cia. jei esate cia ir jusu mylimasis jus atsisako, arba jei jusu vyras persikele pas kita moteri, daugiau neverkite, susisiekite su juo pagalbos dabar. Štai jo kontaktas. Siuskite el. laiška šiuo adresu: drogalad02 @ gmail. „com“ arba „Call / Whats-app“: +2347049668119.

    AtsakytiPanaikinti