2014 m. birželio 3 d., antradienis

Mano paskutinėje darbovietėje, kur mane atleido, man mokėjo €9 už valandą už 39 darbo valandas, o kai dirbau daugiau nei 39 valandas man mokėjo €11 už valandą

Gavau naują darbą. Mano sutartyje parašyta, kad dirbsiu 40 valandų per savaitę ir visus reikalingus viršvalandžius. Mano sutartyje taip pat parašyta, kad man mokės €10 už valandą. Joje nieko neparašyta apie užmokestį už viršvalandžius. Dirbu apie 45 valandas per savaitę. Nemėgstu dirbti viršvalandžių. Sutinku dirbti viršvalandžius jei man už tai daugiau mokės, bet nenoriu to daryti jei man mokės tik €10 už valandą. Ar privalau dirbti viršvalandžius? Ar man priklauso papildomas užmokestis už viršvalandžius?

Atsakymas
Jei jūsų kontrakte neparašyta, kad jums mokės didesnį atlyginimą už viršvalandžius, jūsų darbdavys neprivalo jums mokėti daugiau už tai, kad dirbsite viršvalandžius. Kai kurioms pramonės šakoms buvo taikomos Registruotos Darbo Sutartys ir Jungtinės Darbo Tarybos Reglamentai. Jie numatė užmokestį už viršvalandžius. Tačiau dabar jie visi buvo paskelbti neteisėtais. Taigi jūsų darbdavys neprivalo mokėti jums didesnio atlyginimo už viršvalandžius, išskyrus tuos atvejus kai tai yra aiškiai išdėstyta raštu jūsų sutartyje.
Dėl viršvalandžių, jei jūsų sutartyje parašyta, kad privalote dirbti viršvalandžius, tai privalote dirbti viršvalandžius kai to prašo jūsų darbdavys. Jūs sutikote tą daryti. Tai užmokestis, už kurį sutikote dirbti viršvalandžius. Tai jūsų sutartis, taigi ir jūs, ir jūsų darbdavys privalote laikytis sutarties nuostatų. Tačiau jūsų darbdavys privalo jums pranešti prieš 24 valandas, kad reikalauja kad dirbtumėte viršvalandžius. Tai reiškia, kad darbdavys negali jums pasakyti tą pačią dieną, kad jam reikia kad dirbtumėte viršvalandžius. Jei jums tą sako tą pačią dieną ir jums nebuvo tinkamai pranešta apie viršvalandžius, tada jums reikia pateikti formalų skundą raštu savo darbdaviui. Jei į tą skundą neatsižvelgiama, tada galbūt galite pareikšti ieškinį savo darbdaviui pagal Darbo Laiko Organizavimo Įstatymą.

Labai svarbu kad perskaitytumėte darbo sutartį, kai ją gaunate. Svarbu, kad suprastumėte kiekvieną sutarties žodį. Jei reikia, sutartis turi būti jums perskaityta kvalifikuoto vertėjo. Nepakanka pasakyti, kad turite draugą, kurio anglų kalba yra gera. Tai yra teisiniai dokumentai. Kai dokumentas bus išverstas, jei nesuprantate kiekvieno sutarties skyriaus, ir darbuotojo žinyno, jei toks yra, jums reikia gauti teisinį patarimą. Kai pasirašote sutartį, net jei jos nesuprantate, privalote laikytis tos sutarties sąlygų. 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą