2014 m. rugsėjo 18 d., ketvirtadienis

Šaltalankiai – rudens sveikatos uogos

Senoje graikų legendoje pasakojama, kad kartą kariai išsekusius žirgus paliko nugaišti vienus. Jie buvo be galo nustebę, kai tie patys žirgai grįžo iš šaltalankių krūmynų, atgavę pirmykštes jėgas ir sveikai blizgančiu kailiu. Dėlto graikai dygliuotąjį šaltalankį pavadino „Hippophae Rhamnoides“ arba medžiu, dėl kurio arkliai pradeda švytėti. Lietuviai oranžines, sultingas uogas šaltalankiais tikriausiai pavadino todėl, kad krūmai prigijo užliejamose lankose ir subrandindavo uogas, kai orai pradėdavo šaltėti.

Ypatingų savybių turinčios šaltalankių uogos buvo naudojamos gydyti nudegusią odą po Černobylio atominės elektrinės sprogimo (1986 metais). Norėdami sumažinti kenksmingos radiacijos poveikį šaltalankių uogų sultis kasdien gerdavo rusų kosmonautai.
Šaltalankis – tai dygus krūminis augalas, natūraliai augantis Vakarų Europoje, Vidurinėje Azijoje, Mongolijoje, Kaukaze. Šiandien jis auga visame pasaulyje. Jis auga smėlėtame ir uolėtame dirvožemyje, vandens telkinių pakrantėse, užliejamose pievose. Kalnuose šaltalankių krūmai gali augti iki 2 km aukštyje nuo jūros lygio. Šie krūmai dažnai želdinami kaip apsauginės gyvatvorės šlaituose, prie daubų.
Tibeto gyventojai dabar ir seniau labai vertina gydomąsias šaltalankių savybes. Šio regiono liaudies medicinoje kaip vaistai naudojamos ne tik uogos, bet ir šaknys, lapai, žievė, žiedai. Vietiniai šaltalankio uogą vadina stebuklinga.
Šaltalankių uogos vertingos dėl mononesočiųjų riebalų rūgščių ir 190 aktyvių biologinių junginių, būtinų žmogui. Žievėje yra serotonino, vaidinamojo laimės hormono, o uogose – folio rūgšties vitaminų A, B grupės, C, E ir K. Taip pat jos turtingos pektino, taninų, baltymų, organinių rūgščių, mikro ir makroelementų (fosforo, geležies, kalcio, kalio, magnio, natrio). Nuo XII amžiaus šaltalankis iš Kinijos pateko į Europą ir buvo pradėtas naudoti kvėpavimo, plaučių ligoms, virškinimo sutrikimų gydymui. Šiandien uogos naudojamos ne tik gydymui, bet ir maisto gaminimui.
Vitamino C koncentracija šaltalankiuose yra daug didesnė negu kituose vaisiuose, uogose ir daržovėse. Antioksidantai sudaro barjerą, neleidžiantį į organizmą patekti virusinėms infekcijoms ir  bakterijoms. Šaltalankiuose esanti askorbo rūgštis skatina kraujo krešėjimą, mažina kraujagyslių pralaidumą, gerina sekreciją, atstato skydliaukės funkciją ir turi priešuždegiminį poveikį.
Šaltalankių uogas naudoti labai sveika dėlto, kad jose yra tiamino ir riboflavino, kurie gerina nervų sistemos veiklą ir lėtina organizmo senėjimo procesus. Šių uogų rekomenduojama vartoti, kai kamuoja stresas, įtampa, depresija, nuovargis, sumažėja darbingumas.
Uogų sultys – tikras vitaminų lobynas. Jų gerti rekomenduojama, kai organizme yra vitaminų trūkumas arba mažakraujystė.
Šaltalankių pagrindu pagaminti vaistai naudojami akių ligoms gydyti, taip pat sinusitui, faringitui, laringitui ir rinitui.
Uogų minkštimas naudojamas kaip priešuždegiminė priemonė, taip pat žaizdoms gydyti ir pigmentinėms dėmėms balinti. Senolių išmintis byloja, kad trintos šaltalankių uogos su medumi – veiksminga pagalba nuo kosulio.
Uogų ir lapų nuoviras naudojamas kaip reumato ir podagros simptomus malšinanti priemonė, o sėklų nuoviras – kaip švelni vidurius laisvinanti priemonė.

Visos vertingiausios uogų savybės yra išsaugomos šaltalankių aliejuje. Jos gali greitai sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje. Jis naudojamas nuo radiacinių odos pažeidimų ir sergant stemplės vėžiu. Šaltalankių aliejaus galima pasigaminti ir namų sąlygomis. Iš prisirpusių šaltalankio uogų išspausti uogas. Perkošti, sėklas išdžiovinti, sumalti ir užpilti saulėgrąžų aliejumi. laikyti tamsioje, vėsioje vietoje mėnesį.
Šaltalankių uogos stiprina organizmo imuninę sistemą. Jų rekomenduojama vartoti nėščioms moterims, nes veikliosios šaltalankių medžiagos skatina antikūnių gamybą, skatina ląstelių augimą, stiprina ląstelių membranas. Šaltalankių aliejus naudojamas gydyti uždegimines moterų reprodukcinių organų ligas. Krūtimis maitinančios moterys aliejumi gali gydyti sutrūkinėjusius spenelius.

Taip pat šaltalankių aliejus naudojamas odos ir plaukų priežiūroje, nes lėtina organizmo senėjimo procesus, skatina ląstelių atsinaujinimą, mažina raukšles ir skatina plaukų augimą.

2 komentarai:

  1. Aš džiaugiuosi šiandien galėdamas pasidalyti savo liudijimu su pasauliu. Niekada neįsivaizduoju savęs tai darantis, tačiau esu kupinas džiaugsmo ir noriu, kad kiti turėtų savo pagalbą. Aš esu biuro sekretorė pagal profesiją, turiu du vaikus su vyru. Mano vyras paliko mane ir mūsų vaikus be jokio paaiškinimo. Jis tiesiog paliko namą, o aš girdėjau, kad jis mato kitą moterį. Išbandžiau visas įmanomas priemones, kad grąžintum jį namo, tačiau jis elgėsi keistai manęs atžvilgiu ir netgi apleido vaikus. Aš buvau nusivylęs ir nuniokotas, ieškojau pagalbos iš įvairių pusių, kol pamačiau pranešimą apie dr. Ajayi rašybos keitiklį. Kreipiausi į rašytoją, kuris man pasakė, ką daryti. Jis patikino mane, kad jis ištars rašybą ir viskas bus gerai per tris dienas, tačiau buvau skeptiškas ir išsakiau keletą minčių, kol galiausiai vėl susisiekiau su juo, mes kartu ėjome į procesą ir nustebau, kad rašyba suveikė, o mano vyras grįžo namo ir atsiklaupė, kad maldautų atleidimo, bet pirmasis buvo jo netikėtas skambutis, nes mes nesikalbėjome apie 6 mėnesius. Dr. Ajayi yra iš tikrųjų jo žodžių žmogus, jei turite problemų dėl savo santykių ar bet kurio gyvenimo aspekto, susisiekite su rašytoju dr. Ajayi dėl ilgalaikio sprendimo. El. Paštas: drajayi1990@gmail.comWhatsApp numeris: +2347084887094

    AtsakytiPanaikinti
  2. Niekada neįsivaizduoju savęs to darančio, bet esu laimingas ir noriu, kad kiti turėtų jų pagalbą. Aš esu registruota slaugytoja, mano 5 metų santuoka iširo, mano vyras mane paliko, o mūsų vaikai išėjo iš namų, o kiti dalykai, kuriuos girdėjau, girdėjau, kad jis matė mergaitę, kurią iš visų jėgų stengiausi parvežti namo, maldavau, nors to nepadariau Nieko blogo nepadariau, kad viskas veiktų, bet jis visiškai atsisakė kalbėti, keistai elgėsi su manimi ir net nepaisė vaikų. Buvau nusivylusi ir turėjau kreiptis pagalbos, kol pamačiau daktaro Egwali dvasinių namų bylą. Jis patikino, kad bus patenkintas ir kad viskas bus gerai per kelias dienas, bet aš buvau tikrai skeptiškas. Pagaliau vėl susisiekiau su juo, mes kartu išgyvenome procesą ir nustebome, kad burtas suveikė ir mano vyras grįžo namo po 2 metų išsiskyrimo. Dr. Egwali, jis iš tikrųjų yra jo žodžių vyras, jei turite problemų dėl santykių ar bet kurio savo gyvenimo aspekto, kreipkitės į magą dr. Egwali dėl ilgalaikio gydymo.
    El. Paštas: Dregwalispellbinder@gmail.com
    „WhatsApp“ / „Viber“ numeris: +2348122948392

    AtsakytiPanaikinti